Sēdoša dzīvesveida ietekme uz veselību

Biroja darbinieki pavada lielu daļu darba dienas sēdošā stāvoklī. Balstoties Rēgensburgas universitātes pētījumos atklātajos datos – līdz pat 60 % cilvēku darbspējīgā vecumā pavada darba dienu sēžot. No šiem cilvēkiem aptuveni 45 % rod iespēju regulāri izkustēties. Kā apgalvo Kardiovaskulārās veselības centra pārstāve Džoanna Fūdija (Dr. Joanne Foody), veselības apdraudējumi mazkustīga dzīvesveida dēļ ir krietni plašāki, nekā to iztēlojamies. Pētījumos atklājas, ka cilvēkiem ar mazkustīgu dzīvesveidu ir lielākas iespējas sirgt ar 2.tipa diabētu, dažādām sirds slimībām, vēzi un pat priekšlaicīgu nāvi. Nesaistītā pētījumā tika konstatēta saikne ar ilgstošu sēdēšanu, mazu aktivitāti un palielināru dementijas attīstības risku.
1999./2000.gada pētījumā, kurā piedalījās 11 tūkstoši pilngadīgas personas, liecina, ka mūsdienās, aplūkojot kopējo laiku, kas pavadīts sēdošā stāvoklī, cilvēkiem nepietiek ar dažām aktivitātēm dienas vai nedēļas laikā. Ir nepieciešama mērena slodze visas dienas laikā, piemēram, atrašanās stāvus stāvoklī, regulāra ķermeņa pozas maiņa sēžot, pārvietošanās dienas laikā, nevis atrašanās vienā punktā.


Interstuhl S 4.0 GARMIN lietotne kustīgam dzīvesveidam

Mūsdienās tiek veidotas darba vietas, kurās galdi tiek pielāgoti izmantošanai arī stāvot, staigājot, skrienot, braucot ar riteni vai kāpjot, tie mazina kopējo laika posmu, kas pavadīts sēžot, nepasliktinot darba izpildes kvalitāti. Turklāt šādas alternatīvas ir pieņemamas lietotājiem. Ergonomisti ieņem būtisku lomu alternatīvu darba vietu attīstīšanai un pielāgošanai katra darba specifikai. Piemēram, vācu mēbeļu ražošanas uzņēmums Interstuhl ir radījis lietotni – izmantojot sensoru, kas integrēts krēsla sēdnē, tiek apkopotas svarīgas atsauksmes par lietotāja fiziskajiem datiem. Tādā veidā lietotājs tiek informēts par to, kā viņš sēž un par savas sēdēšanas veidu. Attīstot un iepazīstinot lietotājus ar S 4.0 GARMIN lietotni, Interstuhl paplašina un liek uzsvaru uz veselību veicinošiem produktiem, motivējot lietotāju, izmantojot lietotni S 4.0 GARMIN, ieviest savā ikdienā vairāk kustības.

Atsauces:
1. Huysmans, M. A. et al. (2015) ‘Is Sitting Too Much Bad for Your Health?’, Ergonomics in Design, 23(3), pp. 4–8. doi: 10.1177/1064804615585410.
2. Corliss, J. (2015) “Too Much Sitting Linked To Heart Disease, diabetes, premature death”, Harvard Health Publishing, www.health.harvard.edu/blog/much-sitting-linked-heart-disease-diabetes-premature-death-201501227618
3. University of California – Los Angeles. (2018, April 12). Sitting is bad for your brain — not just your metabolism or heart: Thinning in brain regions important for memory linked to sedentary habits. ScienceDaily. Retrieved May 22, 2019 from www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180412141014.htm
4. Owen, N., Healy, G. N., Matthews, C. E., & Dunstan, D. W. (2010). Too much sitting: the population health science of sedentary behavior. Exercise and sport sciences reviews38(3), 105–113. doi:10.1097/JES.0b013e3181e373a2


Uzziniet par Jūsu birojam piemērotāko mēbeļu risinājumu:

THOMSON Furniture | Katlakalna iela 6D
DECCO CENTRS | Rīga, LV-1073, Latvija
Tālr.: +371 67138222
E-pasts: info@thomsonfurniture.lv

Komentāri ir slēgti.